ΣχετικάΆρθρα

Οι νέας γενιάς κονσόλες θα έχουν αποκλειστικά Streaming Gaming από κεντρικούς server;

Για να δούμε τι ξέρουμε και εάν αυτό είναι κάτι που αναμένεται να γίνει ή όχι.

Το info

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν κυκλοφορήσει νέα για τις κονσόλες της επόμενης γενιάς. Κανείς φυσικά δεν μας έχει δώσει σαφή εικόνα για τις νέες κονσόλες, παρά μόνο κάποια teasers. Και σε αυτά εντοπίζουμε μεγάλες διαφορές στο που επικεντρώνεται κάθε εταιρία. Η Sony στο hardware, η Microsoft στις τακτικές διανομής.

Από αυτά καταλήγουμε, ότι η επόμενη γενιά από κονσόλες δεν θα έχει κάποιο τεράστιο τεχνολογικό άλμα. Τουλάχιστον όχι κάτι πέρα, από ότι μπορεί οι χρήστες κονσόλας να έχουν δει σε High End PCs τον τελευταίο χρόνο. Από ότι φαίνεται, η μεγαλύτερη καινοτομία θα είναι να streamάρουμε παιχνίδια από έναν κεντρικό Farm server, που εάν είναι αλήθεια τότε κυριολεκτικά την έχουμε γ@μήσει!

Microsoft

Ας δούμε όμως μερικές από τις φήμες, ώστε να είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα. Από την μεριά του Xbox, ο Brian Crecente δήλωσε στο Variety, ότι η Microsoft και μεγάλοι game developers και διανομείς της Ubisoft, βλέπουν το μέλλον του Gaming στο Streaming. (https://variety.com/2018/gaming/features/death-of-the-console-1202833926/)

Ο CEO της Ubisoft ήταν εξαιρετικά ευθύς, λέγοντας πως “Με τον καιρό πιστεύω πως το Streaming θα γίνεται όλο και πιο προσβάσιμο από περισσότερους παίκτες και θα εξαλειφθεί η ανάγκη για μεγάλα hardware στο σπίτι.” Μάλιστα πήγε στο επόμενο στάδιο δηλώνοντας πως “Θα υπάρξει άλλη μία γενιά από κονσόλες και μετά θα κάνουμε Streaming όλοι ανεξαιρέτως.”

Αντιθέτως, ο Executive President of Gaming της Microsoft ήταν πιο μαζεμένος και δεν ανέφερε ξεκάθαρα ότι οι μέρες της κονσόλας είναι μετρημένες. Αντ’αυτού δήλωσε, ότι τα παιχνίδια πρέπει να μην περιορίζονται από της κονσόλες. Συγκεκριμένα δήλωσε “Δεν με ενδιαφέρει τόσο που ο κόσμος παίζει Minecraft στο Xbox One, αλλά ότι ο κόσμος μπορεί να παίζει Minecraft ανεξαρτήτως ποια κονσόλα η συσκευή έχουν μπροστά τους”.

Για το Gaming συνέχισε λέγοντας “Είναι λιγότερο επιθυμητό να έχουμε συγκεκριμένες συσκευές για να παίξεις το αγαπημένο σου παιχνίδι, αλλά είναι επιθυμητό να έχεις πρόσβαση στο παιχνίδι που θέλεις από οποιαδήποτε συσκευή έχεις”.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την Microsoft να κάνει τα παιχνίδια πιο ανεξάρτητα από τις συσκευές των παικτών, αλλά ο πιο εύλογος τρόπος είναι μέσω Streaming από κάποιον κεντρικό server. Κάτι που ο Spencer παραδέχτηκε ότι η Microsoft το ερευνά. Στην διάρκεια της συνέντευξης τύπου της  Microsoft’s E3, είπε ότι η εταιρία αναπτύσσει μια Streaming συσκευή για να αποδίδει “ποιότητα παιχνιδιού κονσόλας σε κάθε συσκευή”.

(https://www.theverge.com/2018/6/10/17446628/microsoft-xbox-game-streaming-cloud-service-next-xbox-teaser-e3-2018)

Αυτό δεν σημαίνει απόλυτα ότι είναι η μοναδική οδός, αλλά δείχνει την κατεύθυνση της εταιρίας προς αυτό το μέλλον.

Sony

Λιγότερο σαφής είναι η στάση της Sony απέναντι σε αυτό το μέλλον. Γιατί έχει ήδη ένα δίκτυο για streaming, πολύ μεγαλύτερο από την Microsoft. Το PS Now Gaming service στριμάρει παιχνίδια κατευθείαν στις κονσόλες των παικτών και το PS Vue αφήνει τους πελάτες να κάνουν TV Streaming.

Θα μπορούσε το PS5 να είναι η πρώτη stream κονσόλα; Δεν είναι ξεκάθαρο. Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι θα έχει AMD hardware. Το οποίο δεν είναι καν έκπληξη, καθώς και το PS4 και το Xbox One βασίζονται σε AMD CPUs & GPUs.

Πως όμως συσχετίζονται το hardware με το Streaming; Από αυτά που ξέρουμε για το Navi (το πρότζεκτ της AMD για το PS5). Το PCGamesN έχει δώσει σημαντικές αναφορές για την νέα αρχιτεκτονική του GPU. Αναφέρει λοιπόν, ότι το Navi, παρόλο που είναι πανίσχυρο, δεν θα είναι τόσο δυνατό όσο οι σημερινές Vega ή οι 10-series τις αντιπάλου Nvidia. Αντιθέτως, θα είναι μια Mid-range GPU.

Το PCGamesN δήλωσε ότι η GPU δεν θα είναι μόνο πιο αδύναμη, αλλά δεν θα έχει και την ικανότητα να διαβαθμίζεται όπως οι Zen. Οι Zen βλέπετε, χρησιμοποιούν τεχνολογία της AMD γνωστή και ως Infinity Fabric. H οποία επιτρέπει στην AMD να ζευγαρώσει πολλούς CPU μαζί. Επίσης, ενεργοποιεί το λογισμικό, ώστε να βλέπει το σύστημα σαν ένα ενιαίο πανίσχυρο επεξεργαστή.

Το πρόβλημα

Πολλοί υπέθεταν πως το Navi θα κάνει το ίδιο για τις GPU. Όμως ο David Wang, Senior Vice President of Engineering για λογαριασμό της AMD Radeon Technologies Group, ανέφερε πως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Έριξε λοιπόν το φταίξιμο στους σχεδιαστές των παιχνιδιών, καθώς αυτοί είναι υπεύθυνοι για την κωδικοποίηση των παιχνιδιών και το “διάβασμα” του πακέτου των GPUs σαν μία ενιαία κάρτα γραφικών. Κάτι που οι σχεδιαστές μάλλον δεν μπαίνουν στον κόπο να το κάνουν.

Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι μια πιθανή κυκλοφορία του PS5 ,γύρω στο 2020, δεν φαίνεται πως θα μας δώσει κονσόλα πιο δυνατή από ένα καλό Gaming PC. Αυτό είναι ένα πρόβλημα, αφού σύμφωνα με τον Arthur Gies του Variety, “Τα παιχνίδια ήδη “πνίγουν” τους υπολογιστές υψηλού επιπέδου”. Οι κονσόλες βέβαια μπορούν να βγάλουν μια έξτρα δύναμη, δεδομένου ότι δεν χρειάζεται να κάνουν κάποιο multitasking. Φυσικά οι σχεδιαστές μπορούν εύκολα να κωδικοποιήσουν παιχνίδια ιδανικά για τα σταθερά συστήματα που έχουν οι κονσόλες. Είναι όμως πρόβλημα, όταν ζητάς να δημιουργήσουν παιχνίδια του αύριο, σε σύστημα που θα είναι λιγότερο ισχυρό από ένα υπολογιστή σήμερα.

Εάν όμως το Streaming είναι στα σχέδια της Sony για την επόμενη κονσόλα, τότε το hardware δεν είναι σημαντικό. Θα μπορεί να παίζει απευθείας κάποια απλά παιχνίδια και για τα πιο απαιτητικά θα τα τρέχει μέσω Streaming.

Χαμηλές ιντερνετικές ταχύτητες

Και εδώ φτάνουμε στο μεγάλο πρόβλημα. Εάν τελικά το Streaming γίνει μεγάλο μέρος της επόμενης γενιάς, τότε πολλοί Gamers θα εκνευριστούν πάρα πολύ. Η Nvidia έχει ήδη τέτοια παιχνίδια στην κονσόλα της Shield, αλλά η εμπειρία των παικτών είναι απλά… ανεκτή. Και αυτό γιατί τα δεδομένα ενός τέτοιου παιχνιδιού, ειδικά σε ή HDR ή 60fps, χρειάζονται τεράστιο bandwidth. Πράγμα που δεν έχουν οι περισσότεροι στην Αμερική, πόσο μάλλον σε μικρότερες χώρες. Οι υπηρεσίες Internet απλά δεν είναι έτοιμες για τέτοιου είδους εγχείρημα.

Οι υπηρεσίες της Nvidia, χρειάζονται τουλάχιστον 15 Mbps για 720p στα 60fps και 25 Mbps για 1080p στα 60fps. Για μεγαλύτερες αναλύσεις, το μέγεθος του απαιτούμενου ίντερνετ θα μεγαλώνει αντίστοιχα. Κάτι που σημαίνει ότι για να επιτύχεις καθαρό Gaming  όπως στο PS4 ή το Xbox One χρειάζεσαι κάτι κοντά στα 30 με 40 Mbps.

Αν συνυπολογίσουμε τα αυξημένα, κατά πολύ, έξοδα που χρειάζονται για μια αξιόλογη σύνδεση ίντερνετ, τότε το Streaming θα είναι μια πολυτέλεια για τα παχιά πορτοφόλια και όχι μια κοινή μέθοδος διασκέδασης. Τα έξοδα μπορεί να μειωθούν όσο η τεχνολογία προχωράει κι αναπτύσσονται καλύτερα δίκτυα. Αλλά αυτό δυστυχώς δεν προβλέπεται να γίνει νωρίτερα από 6 χρόνια, σύμφωνα με το IPS.

Οπότε μιλάμε για 6 χρόνια τουλάχιστον! Και πάλι όμως, δεδομένου ότι ο στόχος είναι καλύτερα γραφικά και Gaming expirience, τότε το εν λόγω πρόγραμμα μάλλον είναι καταδικασμένο να αποτύχει, παρασέρνοντας μαζί του και τις κονσόλες νέας γενιάς.

Κάτι που φυσικά απευχόμαστε.

Πείτε μας την άποψη σας στα σχόλια.

Κωνσταντινος Μαυροματης

Κωνσταντινος Μαυροματης

Τεχνικός στον ΕΣ και λάτρης των κόμικ και των pc games οπως και του pc build αλλά και του διαστήματος. Μαγειρεύω κιόλλας .... Ασχετο ....

Next Post
ADVERTISEMENT

Recommended

Login to your account below

Fill the forms bellow to register

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.