10 Movie Effects που πάντα πίστευες πως ήταν CGI – Geekdom Cinema/TV

10 Movie Effects που πάντα πίστευες πως ήταν CGI – Geekdom Cinema/TV

126 views
0

Τα παρακάτω movie effects ήταν τόσο καλά, που πολύ πιθανόν ακόμα και εσύ να πίστευες πάντα ότι ήταν CGI, ενώ στην πραγματικότητα ΔΕΝ ήταν.

#10 Terminator 2

Terminator 2

Αν και το 1991 που κυκλοφόρησε το Terminator 2, το Hollywood είχε μπει ήδη στην εποχή των CGI Effects, αυτό δεν σήμαινε ότι κι όλες οι σκηνές της ταινίας ήταν με digital effects. Συγκεκριμένα με την βοήθεια του θρυλικού special make-up effects καλλιτέχνη Stan Winston, δημιουργήθηκαν πολλές “μαριονέτες“, οι οποίες μπορούσαν να “ανοίξουν” κατά απαίτηση. Με την χρήση πίρων και μεταλλικών ράβδων βέβαια, για να δώσουν την αίσθηση ότι το άτομο αυτό διαλύεται ή κόβεται στην μέση.

#9 Star Wars ( Prequel Trilogy)

Star Wars Trilogy (Adam Savage)

Είναι γνωστό, ότι η original τριλογία των Star Wars δεν χρησιμοποίησε καθόλου CGI για τα effects που χρειάζονταν. Σε ότι αφορά τα Prequels όμως, τα οποία αν χαρακτηρίζονται για κάτι είναι η υπερβολική χρήση Green Screens, αυτό που πολλοί αποτυγχάνουν να εντοπίσουν, είναι το πόση δουλειά “έπεσε” στο να κατασκευαστούν εκατοντάδες μοντέλα και σετ. Μερικά από τα οποία ήταν φτιαγμένα από τον Adam Savage. Συγκεκριμένα, αυτά τα σετ ήταν μινιατούρες, “μέσα” στις οποίες οι ηθοποιοί έπαιζαν με την χρήση Green Screens. Έτσι επιτυγχάνονταν η ψευδαίσθηση, ότι το cast έπαιζε μέσα σε πραγματικά σετ, ενώ στην πραγματικότητα αυτό το έκανε σπάνια.

#8 Independence Day

Independence Day

Ακόμα μία ταινία, η οποία έχει κάνει πολλούς να πιστέψουν ότι οι μεγάλες τις εκρήξεις και σκηνές καταστροφής, προέρχονται όλες από CGI. Όμως, όπως και πριν, αυτό δεν ισχύει εντελώς. Πάλι βασιζόμενοι οι δημιουργοί σε μινιατούρες και λήψεις υψηλής δυσκολίας, κατάφεραν να δημιουργήσουν μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές καταστροφής ever. Για παράδειγμα, στην καταστροφή του Λευκού Οίκου από το Διαστημόπλοιο, χρειάστηκε να δημιουργηθεί ένα 24 προς 1 μοντέλο αυτού, πλήρως διακοσμημένο, το οποίο κι ανατίναξαν τραβώντας την σκηνή με κάμερες στα 300 fps, τα οποία και καθυστέρησαν κατά 12 φορές για να φτάσουν στο στάνταρ των 24 fps.

#7 Inception

Inception

Inception. H ταινία γνωστή για την ολοκληρωτική έλλειψη όλων των κανόνων φυσικής που υπάρχουν. Με τους ηθοποιούς να περπατούν σε τοίχους, πόλεις να διπλώνουν στα δύο κ.α. Κάποιος θα πίστευε ότι είναι αδύνατον όλες αυτές οι σκηνές να μην είναι CGI. Κι όμως, όπως αποδεικνύει κι η παραπάνω εικόνα (σε αντίθεση με την ταινία Doctor Strange όπου παρόμοια σκηνή βασίστηκε μόνο σε CGI), οι ηθοποιοί έπαιζαν σε περιστρεφόμενα δωμάτια, με CGI να χρησιμοποιείται μόνο για αφαίρεση κάποιων μηχανικών κομματιών τους.

#6 Blade Runner 2049

Blade Runner 2049

Όπως και με τον προκάτοχο του, έτσι και το Blade Runner 2049 προσπάθησε να μείνει όσο πιο κοντά στην “πραγματικότητα” μπορεί. Έτσι 37 από τα κτήρια της πόλης, ήταν μακέτες 48 προς 1. Να τονιστεί πώς πήραν μία εβδομάδα να φτιαχτούν, η κάθε μία. Αυτό όμως δεν σημαίνει, πως η ταινία δεν είχε και CGI Effects, αλλά μας δείχνει το πόσο η ομάδα παραγωγής ήθελε να μείνει κοντά στο original.

#5 Mad Max: Fury Road

Mad Max: Fury Road

Όταν το Mad Max: Fury Road βγήκε στους κινηματογράφους το 2015, τόσο η μεγάλη αυτοκινητοπομπή όσο και τα στοιχεία φωτιάς κι εκρήξεων που απάρτιζαν την ταινία, μας άφησε να πιστέψουμε ότι ήταν σχεδόν εξολοκλήρου φτιαγμένη με CGI. Γεγονός όμως που δεν ισχύει, μιας και η ταινία γυρίστηκε στην Ναμίμπια, χρήση 150 πραγματικών αυτοκινήτων μέσα στην έρημο. Παρόλα αυτά, η ταινία χρησιμοποίησε αρκετά CGI, μιας και από τις 2400 σκηνές, περίπου οι 2000 ήταν ψηφιακά επεξεργασμένες. Ωστόσο, η επεξεργασία αυτή ήταν μικρή κι έτσι η σκηνές δεν ξέφευγαν πολύ από τα πραγματικά πλάνα.

#4 The Lord of the Rings

The Lord of the Rings

Παρότι τα Lord of the Rings είναι γεμάτα digital visual effects, κάποιες από τις σκηνές δεν παύουν να είναι απλά τρικ της κάμερας. Όπως στις σκηνές που ο Gandalf είναι δίπλα σε hobbits και φαίνεται να είναι πολύ ψηλότερος. Πολύ πίστευαν ότι αυτό οφείλονταν σε digital effects. Όμως, οι σκηνές αυτές δημιουργήθηκαν χωρίς καθόλου CGI. Συγκεκριμένα, με την forced perspective τεχνική, δημιουργήθηκαν σετ με παραμορφωμένες διαστάσεις και μεγέθη και σε συνδυασμό με ασυνήθιστες λήψεις, έδιναν την εντύπωση ότι ο Gandalf ήταν γίγαντας απέναντι στα hobbits.

#3 Mission Impossible: Rogue Nation

Mission: Impossible – Rogue Nation

Όλοι ξέρουμε ότι ο Tom Cruise είναι από τους λίγους ηθοποιούς, που θέλει να κάνει όλα τα σταντ μόνος του. Όμως, δεν παύει να είναι και 55 χρονών άνθρωπος ε. Γεγονός που θα έκανε πολλούς να πιστέψουν, ότι θα βασίζονταν σε CGI όταν τα πράγματα θα ζόριζαν. Κι όμως, το 2015 στα γυρίσματα της ταινίας Mission Impossible: Rogue Nation, πήδηξε πάνω σε κινούμενο αεροπλάνο. Ενώ, ακόμα πιο αξιοσημείωτο, είναι ότι η σκηνή στην όποια κρατιέται από την άκρη του αεροπλάνου είναι ο ίδιος, με μόνη ασφάλεια ένα σκοινί ασφαλείας δεμένο πάνω του.

#2 Jurassic Park

Jurassic Park

Τα VFX της ταινίας Jurassic Park το μακρινό 1993, άφησαν το κοινό άφωνο κι έγραψαν κινηματογραφική ιστορία. Αν κι οι σκηνές με τους δεινόσαυρους “βελάζουν” και τον T-Rex στο κέντρο επισκεπτών, να είχαν βασιστεί αποκλειστικά σε CGI. Αυτές αποτελούσαν την εξαίρεση κι όχι τον κανόνα. Γενικά από τα 14 λεπτά σκηνών με δεινόσαυρους, μόνο 6 είχα επεξεργαστεί ψηφιακά. Τα υπόλοιπα ήταν φτιαγμένα με κλασικές μαριονέτες, συμπεριλαμβανομένης κι αυτής του T-Rex. Όσο για την τελευταία, χρειάστηκαν 3 εβδομάδες για να γυριστούν οι σκηνές του.

#1 Dunkirk

Dunkirk

Ξέρουμε από το Inception, πώς ο Christopher Nolan είναι ξεκάθαρος υποστηρικτής των πραγματικών εφέ. Όλοι όμως θα σκεφτόμασταν (πολύ λογικά), ότι για να γυρίσει αερομαχίες πολεμικών αεροπλάνων του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, θα βασίζονταν σε CGI. Κι όμως, βάζοντας Imax κάμερες μέσα σε ρέπλικες και ανακασκευασμένα μαχητικά κατάφερε να αποδώσει με τρομερό ρεαλισμό, τις μάχες και τις επιπτώσεις στην ψυχολογία των πιλότων.

About author
Manos Adamakis

Manos Adamakis

Rockstar, Weapon's Dealer, Computer Scientist (that's true by the way), Brain Surgeon, Astronaut, CIA Agent, Water Slide Tester, Electric Shock Giver extraordinaire. Ειδίκευση μου, παιχνίδια που έχουν να κάνουν με τουλάχιστον μία δόση αλήθειας ή πραγματικότητας, παιχνίδια εποχής (1930 - 1970) και ότι άλλο προκύψει και πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις.