Home More Απόψεις Metaξύ μας, το απόλυτο τίποτα

Metaξύ μας, το απόλυτο τίποτα

Ήρθε αυτή η ώρα, που κανείς μας δεν περίμενε. Να βάλουμε κάποια πράγματα στη θέση τους, για το Meta. Σε ποιόν ανήκει, τι είναι και τι προσπαθεί να γίνει.

Τι είναι το Metaverse

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, το Metaverse ή σκέτο Meta, είναι το σύμπαν (universe) που πάει την εμπειρία των ηλεκτρονικών σχέσεων, ένα βήμα πιο πέρα. Αντί η αλληλεπίδραση να συμβαίνει, με την παρεμβολή του συνδυασμού – πληκτρολόγιο – ποντίκι – οθόνη (σε μια σχετικά νορμάλ απόσταση).

Έχουμε τον συνδυασμό οθόνη σε μορφή wearable, μέσα στη μούρη σου και περιφερειακά που σταδιακά, εφαρμόζουν όλο και περισσότερο στο σώμα σου, με απώτερο ίσως σκοπό, την ενσωμάτωση τους;

Όχι δεν μιλάω απαραίτητα για εμφυτεύματα και cyberpunk καταστάσεις, αλλά για όλο και πιο ελαφριά και δυσδιάκριτα αξεσουάρ (γυαλιά, γάντια, ρούχα κλπ.). Που προσπαθούν να θολώσουν τα νερά, μεταξύ της εικονικής και της φυσικής πραγματικότητας.

Ωραία είναι όλα αυτά, αλλά γιατί εξ αρχής είμαι αρνητικός;

Η ιστορία της εικονικής πραγματικότητας

Δεν είμαι αρνητικός καθόλου, στην ιδέα. Είμαι αρνητικός σε ότι “καινούριο, που μόνο καινούριο δεν είναι. Στο να ξεχνάμε πως όλα αυτά ξεκίνησαν, πολύ πριν τα κινητά μας να προβάλουν ψηφιακά αντικείμενα. Τη πανωλεθρία των google glasses. Όλα αυτά ξεκίνησαν με την απίστευτη και θαυματοποιό συσκευή με όνομα… VR. Ναι είναι το VR, για το οποίο μιλάμε. Τίποτα καινούριο, αντιθέτως ένα ξαναζεσταμένο φαγητό. Σε μια προσπάθεια, να αναθερμάνουμε το ενδιαφέρον του κοινού και να προσπαθήσουμε να μην πετάξουμε στον κάδο, τόσες επενδύσεις.

Ποιό είναι το σήμερα του VR

Είναι αλήθεια πως, η εικονική πραγματικότητα, έχει βρει ανταπόκριση αποκλειστικά σε επαγγελματικές εφαρμογές και αυτό πρέπει κάπως να αλλάξει. Σίγουρα όχι, με ονόματα και επικούς τίτλους. Πρέπει να δώσουν χρήματα σε νέες ιδέες. Οι εταιρείες πληροφορικής και ψυχαγωγίας, να ρισκάρουν προτείνοντας νέες εμπειρίες.

Βάλαμε κάμερες στα VR, βγάλαμε τα καλώδια από τα VR, δημιουργήσαμε vests και γάντια, αλλά… Οι εμπειρίες του VR είναι τόσο ξεπερασμένες, όσο και ένα unplayable παιχνίδι της δεκαετίας του 80 (με ένα Alyx δεν βάφεις αβγά).

Έχει ιδιοκτήτη το Meta;

Σε ποιόν ανήκει όμως το Meta; Σε καμία περίπτωση, στον φίλο μας τον Μάρκο. Που συνεχώς δημιουργεί προβλήματα και δεν είναι ποτέ πρόθυμος να λύσει μερικά από αυτά. Στον υπέρμαχο, της κλειδαρότρυπας του πληκτρολογίου.

Το meta δεν ανήκει σε κανένα, είναι όλες αυτές οι ιδέες που αναφέραμε και τίποτα λιγότερο. Δεν μπορεί να περιοριστεί σε εικονικές αίθουσες συνεδριάσεων, ούτε σε ψηφιακά προϊόντα (δείτε το άρθρο μας για τα NFTs εδώ). Το meta είμαι εγώ, είσαι εσύ, είμαστε όλοι εμείς, όσοι δημιουργούν σχέσεις και κόσμους, πέρα από κάθε μεμονωμένη φαντασία. Όπως πάντα όμως, κάποιοι θέλουν να έχουν τον “έλεγχο”.

Το μέλλον του Metaverse

Αν ρωτάτε εμένα(ποτέ κανείς), το meta είναι μια μοναδική ευκαιρία, ώστε να μειωθεί η ασύμμετρη επεμβατικότητα του ανθρώπου. Είναι ένας τρόπος, να εξοικειωθεί η ανθρωπότητα με ένα διαπλανητικό μέλλον και πραγματικά μεγάλες αποστάσεις. Είναι ένας τρόπος, να λήξει η απομόνωση των ΑμεΑ και πολλά ακόμα. Για να συμβεί όμως αυτό, χρειάζεται χρόνος, ιδέες και ρίσκο. Με βαφτίσια και marketing, ο κόσμος δεν προχωρά ποτέ.

Για περισσότερα νέα από τον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας, stay virtual και ενημερωθείτε από το geekdom.gr. Τον προορισμό για κάθε Geek.

NO COMMENTS

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Exit mobile version