Πως το LOST άλλαξε την τηλεόραση για πάντα – Geekdom Cinema/TV

Πως το LOST άλλαξε την τηλεόραση για πάντα – Geekdom Cinema/TV

558 views
0

Είναι περίεργο να σκεφτόμαστε ότι έχουν περάσει 8 ολόκληρα χρόνια, από τότε που είπαμε αντίο στους επιζήσαντες της πτήσης Oceanic 815. Είτε σας άρεσε το φινάλε του LOST, είτε όχι, δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε ότι το LOST άλλαξε την τηλεόραση όπως την ξέρουμε σήμερα. Με τα ατελείωτα μυστήρια, όπως το smoke monster κι η Dharma, έγινε το πρώτο show που αποτέλεσε θέμα συζήτησης στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Μέσα από το LOST έγιναν επισήμως γνωστοί οι J. J. Abrams, Carlton Cuse και Damon Lindelof. Το LOST ήταν η σειρά που απαιτούσε και εισήγαγε σε πρώιμη μορφή το binge watching (Netflix κάνε κάτι).

#1 Παρακινδυνευμένη επένδυση

Το πιλοτικό επεισόδιο του LOST, ήταν το ακριβότερο επεισόδιο που βγήκε στον αέρα –για την εποχή του-. Όχι μόνο η παραγωγή μετέφερε ένα αεροπλάνο από τα αποσυρόμενα Lockheed 1011 στην Χαβάη, αλλά υπήρχαν special effects κι ένα τεράστιο cast. Το πρώτο επεισόδιο κόστισε περίπου 1014 εκ. δολάρια, το οποίο μπορεί να ακούγεται μικρό για τα σημερινά δεδομένα, μιας και το πρώτο επεισόδιο του Boardwalk Empire κόστισε 18 εκ δολάρια και το Game of Thrones ξοδεύει περίπου 7 εκ για κάθε επεισόδιο! Ωστόσο, για το 2004 αυτό ήταν  μια μεγάλη επένδυση! Πόσο μάλλον, για το κανάλι που προέβαλε το LOST, το ABC. Εκείνη την εποχή το ABC ερχόταν 4ο στην κατάταξη και δεν ήταν κερδοφόρο για τα τελευταία επτά χρόνια.


Το να επενδύσεις εκατομμύρια δολάρια για ένα πιλοτικό επεισόδιο ήταν σκέτη τρέλα. Ακόμα και τα τότε διοικητικά μέλη του ABC, όπως ο Michael Eisner, εξέφρασαν τις αμφιβολίες του για το LOST λέγοντας:  ‘Είναι ένα τρελό project που δεν πρόκειται να δουλέψει’! Ωστόσο, ο διευθυντής της ABC Lloyd Braun ενθουσιάστηκε με το σενάριο τόσο πολύ, που έδωσε το τελικό ΟΚ για να ξεκινήσει η παραγωγή! Βέβαια, ο Braun απολύθηκε πριν βγει στις τηλεοράσεις μας το LOST, αλλά το ρίσκο του απέδωσε καρπούς. Η πρεμιέρα του LOST έφερε το ABC στην κορυφή κι η πρώτη σεζόν προτάθηκε για 12 Emmy. Το δε LOST, έγινε το πρώτο show με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως.

#2 Το cast

Ένα από τα  κλειδιά της επιτυχίας του LOST, ήταν το cast. Παρόλο που το show είχε πολλούς αναγνωρίσιμους ηθοποιούς όπως τον Matthew Fox από το Party of Five,  τον Dominic Monaghan από το Lord of the Rings και τον Harold Perrineau από το Oz, το υπόλοιπο cast αποτελούνταν από λιγότερο γνωστούς ηθοποιούς. Για μερικούς, όπως ήταν η Evangeline Lilly το LOST θα αποτελούσε τον πρώτο της μεγάλο ρόλο. Για άλλους, όπως για τον Jorge Garcia, Naveen Andrews και Yungin Kim οι χαρακτήρες ήταν ειδικά γραμμένοι γι’ αυτούς. Αυτό βοήθησε το cast να μπει καλύτερα στον ρόλο.

Το ABC μας παρουσίασε, ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα cast στην prime time τηλεόραση. Το cast περιελάμβανε Νοτιοκορεάτες, Νιγηριανούς, Άγγλους, Αυστραλούς , Ιρλανδούς κι Ιρακινούς ηθοποιούς. Μόλις έναν χρόνο αφού η Αμερική εισέβαλε στο Ιράκ, το LOST μας παρουσίασε τον Sayid. Έναν πρώην Ιρακινό στρατιωτικό της προεδρικής φρουράς, σαν ένα βασικό χαρακτήρα της σειράς με αυξημένες ανθρωπιστικές ανησυχίες.  Στο cast του LOST παρουσιάζονται και μερικοί πολύ δυναμικοί γυναικείοι χαρακτήρες. Ο λόγος για την Ana Lucia, τη Juliet, που ήταν πρόθυμη να θυσιάσει τα πάντα για να κάνει το σωστό και την Kate που ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή για κάθε επικίνδυνη εξόρμηση. Οι γυναίκες της σειράς δεν ήταν ‘γλάστρες’, αλλά οδηγούσαν ενεργά το show παραπέρα.

#3 Τηλεόραση για την εποχή του internet

Όταν το LOST έκανε την πρεμιέρα του το 2004, το Facebook δεν είχε βγει ακόμα στο ευρύ κοινό, το Twitter απείχε δύο χρόνια από την κυκλοφορία του και το YouTube δεν υπήρχε! Το LOST, όμως, τάραξε τους internet users. Όλοι ξεκίνησαν να μπαίνουν σε forums και να συζητούν θεωρίες, να μαζεύουν στοιχεία και να κάνουν προβλέψεις για τα επόμενα επεισόδια. Η παραγωγή του LOST έριχνε λάδι στην φωτιά, δημιουργώντας ιστοσελίδες με κρυμμένα μηνύματα σχετικά με την σειρά. Με αυτό τον τρόπο μετέθετε την περιέργεια του κοινού εκτός της μικρής οθόνης.

Το LOST Experience (2006) δημιουργήθηκε, για να εμπλέξουν περισσότερο το κοινό σε παζλ και στοιχεία που βρίσκονταν μέσα στα επεισόδια. Με αυτόν τον τρόπο καθώς και με online mini επεισόδια, οι fans ήταν και ικανοποιημένοι και απασχολημένοι μέχρι το επόμενο επεισόδιο. Στην δεύτερη σεζόν του LOST, το ABC έφερε σε επαφή το cast με το μεγάλο fanbase. Η επαφή της παραγωγής και του κοινού γινόταν όλο και μεγαλύτερη. Oι δημιουργοί της σειράς μέσα από τα εβδομαδιαία podcasts, ανέβαζαν behind the scenes, teasers για επερχόμενα twists και απαντούσαν σε ερωτήσεις των fan.

#4 Οι δημιουργοί στο προσκήνιο

Πριν από το LOST, ένας επιτυχημένος δημιουργός ήταν αυτός που πολλές σειρές του προβάλλονταν ταυτόχρονα.  Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν το 2004, όταν έκανε την εμφάνιση του το LOST. Η απόφαση των δημιουργών να μείνουν μαζί με την σειρά για τα επόμενα 6 χρόνια, τους συνέδεσε ως ένα από τα σημαντικά στοιχεία της σειράς. Διάσημοι πλέον δεν ήταν μόνο οι ηθοποιοί που απάρτιζαν το cast. Σε πολλά conferences εμφανίζονταν οι δημιουργοί της σειράς, για να εξηγήσουν τα μυστήρια της σειράς, τις επιλογές του cast και την πλοκή. Αυτή η εμπλοκή τους με την σειρά, έχει επηρεάσει και τις σημερινές παραγωγές σε shows όπως το Talking Bad, Talking Dead και στο Game of Τhrones post show featurette. Σε όλες αυτές τις σειρές παρουσιάζονται κι οι δημιουργοί.

#5 Πλάνο 6 ετών

Το 2007, τρία χρόνια μετά την πρεμιέρα του LOST, οι δημιουργοί του ανακοίνωσαν την καταληκτική ημερομηνία της σειράς.  Αυτή η απόφαση πάρθηκε καιρό πριν καν η αμερικανική τηλεόραση αρχίσει να υιοθετεί τις σειρές με περιορισμένο αριθμό  σεζόν και επεισοδίων. Την εποχή εκείνη, τα κανάλια κρατούσαν τις επιτυχημένες σειρές τους στον αέρα για όσο περισσότερο μπορούσαν. Οι Lindelof και Cuse όμως, αποφάσισαν να μην τραβήξουν το LOST και να το ολοκληρώσουν στην 6η σεζόν. Με άλλα λόγια, ήθελαν να δώσουν έμφαση στην ποιότητα και να παρουσιάσουν ένα αξιόλογο τέλος κι όχι να θυσιάσουν το LOST στον βωμό του χρήματος. Αυτό το βλέπουμε ξεκάθαρα και στο GoT, ένα show που οδηγείται προς το τέλος του.

#6 Mystery Box

Όταν το LOST βγήκε στην τηλεόραση, έδειξε στον κοινό αλλά και στους υπόλοιπους παραγωγούς έναν άλλον τρόπο παρουσίασης της ιστορίας. Ήταν τόσο ωραία τα σκηνικά κι η πλοκή που συχνά σε άφηνε με το στόμα ανοιχτό. Η παρουσίαση των χαρακτήρων ήταν τόσο ενδιαφέρουσα, που ήθελες να μάθεις την ιστορία καθενός. Η υπερφυσική μυθολογία ταίριαξε αρκετά με την ιστορία επιβίωσης της πτήσης Oceanic 815. Το mystery box style το εισήγαγε ο Abrams και μαζί με τους Lindelof και Cuse δημιούργησαν μια σειρά που σου έκαιγε τον εγκέφαλο με τα flash backforward– ταξίδι στον χρόνο και παράλληλο σύμπαν.


Όταν το LOST σταμάτησε το 2010, πολλά κανάλια επιχείρησαν να κάνουν κάτι παρόμοιο.  Το The Event (NBC), το The Nine (CBS) μέχρι και το Flashforward (ABC), απέτυχαν να δημιουργήσουν μια fanbase κι ακυρώθηκαν. Το κοινό του LOST νοιαζόταν για τους χαρακτήρες της σειράς και κάθε μικρή ανακάλυψη, αποτελούσε θέμα συζήτησης για τις επόμενες ημέρες. Όλοι πεθαίναμε από περιέργεια, για να μάθουμε τι βρισκόταν στην καταπακτή! Ποιος ήταν ο Jacob; Και ξέρω πάρα πολλούς ανθρώπους που πήραν ένα μαρκαδόρο κι έγραψαν στην παλάμη τους ‘Not Penny’s boat’… Και παρόλο που έχει περάσει πάρα πολύς καιρός από τότε που τελείωσε η σειρά, αποτελεί ακόμα θέμα συζήτησης. Το τέλος του, αν και αμφιλεγόμενο, ακόμα συζητιέται. Το LOST είναι τόσο επίκαιρο όσο ήταν και το 2004 κι προφανώς, για όλους αυτούς τους λόγους άλλαξε εντελώς την τηλεόραση.

Αν έχεις την σειρά σε DVD, ίσως είναι η ώρα να την ξαναδείς.

 

[πηγή]

About author
Argiris Terzis

CuteScientist

Έχω 2 μεγάλες αγάπες, τη ψυχολογία και τα games. Με την ψυχολογία ασχολούμαι επαγγελματικά ως θεραπευτής και τον ελεύθερο χρόνο μου τον αφιερώνω στο gaming! Γενικά παίζω τα πάντα, από fighting game σε action RPG, και από NBA-FIFA σε FPS. Έχω βέβαια μία αγάπη στα games ανοιχτού κόσμου, όπου έχω την ευκαιρία να εξερευνώ για ώρες!