Duke Nukem Forever (and Ever and Never)

Duke Nukem Forever (and Ever and Never)

71 views
0

Δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε παίξει Duke Nukem. Είναι ένας ζόρικος άντρας, με ένα πούρο όλη την ώρα στο στόμα, που προσπαθεί να σώσει τον κόσμο από τους εξωγήινους. Σας θυμίζει κάτι;

Duke Nukem

Duke Nukem

Ένα παιχνίδι με τόση ιστορία πίσω του και με άλλα πόσα προβλήματα. Πραγματικά, είναι άξιο απορίας και θαυμασμού, το πόσα πολλά προβλήματα αντιμετώπισε ο τίτλος στα 15 χρόνια ανάπτυξής του.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να πούμε για το ταξίδι του Duke Nukem.

Brief History

Το παιχνίδι έκανε την εμφάνιση του στην Αμερική τον Σεπτέμβριο του 1991 με τίτλο Duke Nukem κι αρχές του 92‘  ήρθε και στην Ευρώπη. Το παιχνίδι τότε ήταν ως 2D και δημοσιεύτηκε από την Apogee Software. Το παιχνίδι συνεχίστηκε με το  Duke Nukem II ,πάλι ως 2D, και στα χνάρια του πρώτου Duke Nukem.

Duke Nukem 3D

Το πλάνο αλλάζει το 1996, την χρονιά που το παιχνίδι κάνει την ανατροπή κι έρχεται ως 3D στα PC μας. ‘Eνα αξιόλογο first-person shooter για τα τότε χρόνια (Duke Nukem 3D). Το gameplay του ήταν παρόμοιο με το Doom. Φυσικά δεν συγκρίνονται (το Doom ήταν κλάσεις ανώτερο προφανώς). 

Duke Nukem

Duke Nukem 3D

Το παιχνίδι έχει ξεκινήσει να παίρνει την ανηφόρα και σιγά σιγά, δημιουργούνται ports και για άλλες πλατφόρμες (Playstation, Xbox).

Ήταν πολύ καλό παιχνίδι για την εποχή του, αλλά το 1997 ξεκινάει η πτώση. O σκηνοθέτης George Broussard, ένας από τους δημιουργούς του αρχικού παιχνιδιού Duke Nukem, ανακοίνωσε για πρώτη φορά την ανάπτυξη του τίτλου Duke Nukem Forever τον Απρίλιο του 1997. Βέβαια δεν υπάρχει κανένα βίντεο και καμία διαφήμιση του παιχνιδιού, μέσα στα επόμενα 8 χρονιά.

Τα χρονιά περνούσαν όπως κι οι προγραμματιστές (developers) του παιχνιδιού. Ώσπου, το παιχνίδι μετά από 15 χρονιά αναμονής, και συγκεκριμένα στις 10 Ιουνίου του 2011, επιτέλους κυκλοφορεί.

Duke Nukem

Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever

Οι πωλήσεις έχουν απογειωθεί, αλλά τα rewiews από το gameplay έχουν πιάσει πάτο. Καμία απολύτως διαφορά από το Duke Nukem 3D. Ήταν λες και το ίδιο το παιχνίδι σου δημιουργούσε μια έλλειψη πάθους για το Gameplay και το σενάριο του. Καμία σχέση με τους πιο διασκεδαστικούς προγενέστερους τίτλους.

“Γιατί όμως πήρε τόσο κακές κριτικές;”, θα ρωτήσετε;

Απαντάω αμέσως. 

Πρώτον, όπως προανέφερα, το gameplay ήταν ίδιο με του Duke Nukem 3D. Δεύτερον, τα γραφικά καθόλου ικανοποιητικά για 2011αδιάφορα και τραγικά. Τρίτον, voice acting υπό του μετρίου, ο ηθοποιός σου έδινε την εντύπωση ότι βαριόταν μόνο και μόνο που ξεστόμιζε τις ατάκες του! 

Το παιχνίδι έχει επίσης, κερδίσει μια μεγάλη ποικιλία “βραβείων vaporware“. Τι είναι αυτό όμως; Στην βιομηχανία ηλεκτρονικών υπολογιστών, το vaporware είναι ένα προϊόν, συνήθως υλικό ή λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών, που ανακοινώνεται στο ευρύ κοινό αλλά ποτέ δεν κατασκευάζεται ούτε ακυρώνεται επίσημα. Για ότι κι αν σημαίνει αυτό βέβαια.

Τι πήγε λάθος;

Δεν μπορώ να προσθέσω κάτι άλλο για αυτό το παιχνίδι, πάρα μόνο ότι μάλλον, έπρεπε να σταματήσουν ολόκληρη την σειρά Duke Nukemμετά από την κυκλοφορία του 3D. Ακούγεται κάπως σκληρό κι απόλυτο, αλλά η αλήθεια είναι, ότι αν ένα studio σπαταλάει τόσα χρόνια προγραμματισμού και κόπου για ένα τέτοιο κακό αποτέλεσμα, τότε κάτι πάει τρομερά λάθος. Έλλειψη πάθους; Οράματος; Lazy σχεδιασμός; Μπορεί να είναι κάποια από αυτές τις αιτίες, μπορεί κι όλες μαζί. Το θέμα είναι ότι σε παρόμοιο περιστατικό με την Square-Enix και το Final Fantasy XV, δεν είχαμε το ίδιο πενιχρό αποτέλεσμα, Στα γρήγορα να πούμε πώς το συγκεκριμένο Final Fantasy, κυκλοφόρησε για το κοινό μετά από 10 χρόνια σχεδιασμού. Δεν είναι το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών, αλλά διάολε είναι ένα παιχνίδι που μπορείς να ευχαριστηθείς με την ψυχή σου.